bus market 2015

Повече автобуси през 2015

Повече автобуси през 2015

Анализът на регистрациите на нови градски и туристически автобуси над 8,0 бруто регистър тона през 2015 година в Западна Европа сочи, че пазарът е нараснал с около 8,5 % спрямо предходната година. Тези окуражаващи данни са в подкрепа на общите нива на оптимизъм, които видяхме на Busworld в Кортрийк миналия октомври.

Нарастването беше особено добре изразено в петте главни пазара: Франция, Германия, Италия, Испания и Обединеното кралство, където бяха отчетени почти 80% от всички регистрации. Всъщност, регистрациите на нови возила на тези пазари през 2015 година нарасна с почти 20 % спрямо 2014 година.

Изразените преди това опасения относно стойността и сложността на превозните средства с Евро 6 изглежда са били неоснователни, като много оператори отчитат превъзходна горивна икономия. Въпреки че цените на петрола паднаха драматично през последните 12 месеца, колко дълго ще продължи тази ситуация?

Франция реализира силно развитие и запази полярна позиция отчасти благодарение на законодателството, което налага горен възрастов лимит от 15 години за превозните средства, които превозват ученици, но също и защото беше отворен за конкуренция пазарът на междуградските експресни туристически автобуси.

Германският пазар, който зае второ място, също беше облагодетелстван от либерализацията на услугите с експресни туристически автобуси, като особено подчертано беше повишаването в броя на експресните туристически автобуси с два етажа.

Обединеното кралство премина по-късно от Евро 5 към Евро 6, но най-новият стандарт в момента вече се установява добре и пазарът нарасна с около 20%. Тази цифра в голяма степен се дължи на нарасналото търсене на градски автобуси, но в сектора на туристическите автобуси също имаше добре дошъл напредък.

От времето на глобалната финансова криза и след това, Италия и Испания бяха няколко години под традиционните си нива, но и двете страни показват признаци на добре дошло възстановяване. Те ще продължат да се възстановяват през 2016 година, особено Испания, където търсенето силно нараства. Испания, Италия и по-малки страни като Малта се считат за сигурни ваканционни дестинации.

В останалата част на Западна Европа Норвегия и Швеция продължават да инвестират в нови превозни средства – често по екологични причини. Клиенти от тези страни закупиха разнообразие от хибридни и изцяло електрически автобуси в допълнение към стандартните дизелови екземпляри.

Както видяхме на изложението на Busworld в Кортрийк, което на практика е витрина на най-новите технологии и на бъдещите тенденции, налице е нарастване на поръчките за возила с алтернативни горива и задвижващи системи.

Регистрациите на хибридни автобуси достигнаха над 1300 единици през миналата година, като пазарът на Обединеното кралство беше най-големият.  Това вероятно ще продължи и през 2016 година.

Търсенето на автобуси, които използват за гориво компресиран природен газ (CNG) и биогаз, дойде най-вече от Франция и Швеция, но при сегашните ниски цени на петрола, газта губи някои от своите ценови предимства и основното предимство спрямо дизела е че газовите двигатели са дори още по-тихи от най-новите дизелови агрегати по Евро 6. Вече са много малки предимствата що се отнася до емисиите от ауспусите.

 

Loading

Сподели:

Оценете тази публикация
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Сродни публикации