Женева 2015 – пазарният дял на Continental при оригиналното
оборудване в Европа надмина 30%
Изискванията на автомобилните компании към доставиците на гуми се увеличават и те
търсят диференциация с тях.
На 5-и март започва първото голямо автомобилно изложение в Европа, на което Continental представя нови автомобилни технологии и гуми. В навечерието на изложението компанията обяви лидерството си при оригиналното оборудване за автомобили с пазарен дял в Европа от над 30%.
Традиционно силен за Continental, компанията продължава да подобрява позициите си на
европейския пазар. В Европа Continental спечели много одобрения от производители във
всички видове автомобилни категории от компактни до луксозни лимузини. От много
години компанията е водещ доставчик на гуми като оригинално оборудване сред
европейските производители: “Ние сме спечелили повече от една трета от европейския
пазар на оригинално оборудване”, отбеляза Карлхайнц Еверц, ръководител на бизнеса с
ориринално оборудване на Continental. “И за тези клиенти ние трябва да полагаме
огромни усилия за удовлетворяване на изискванията им.”
Последните години донесоха повишаване на очакванията на автомобилните
производители към техните доставчици на гуми. “Докато в миналото единствените
характеристики търсени в гумите бяха безопасност, управление, комфорт и пробег, днес
водещи стават и показатели като ниско ниво на съпротивление при търкаляне,
устойчивост на спукване, нисък шум и адаптиране към задвижващия механизъм на
автомобила и концепцията на двигателя”, допълни г-н Еверц. Тези тенденции доведоха до
развитието от Continental на ContiSeal технологията, като резултат от работата с
определен автомобилен производител – система, която позволява на гумата автоматично
да запечати по-малки разкъсвания на протектора. Други автомобилни производители
въведоха ContiSilent технологията, при която специален материал във вътрешността на
гумата осигурява ниски нива на шум в автомобила.
Много от производители на автомобили от висок клас вече изискват допълнителни символи добавени към страницата на гумите, които доказват, че те са одобрени от тях и са със специални характеристики. Audi например отбелязва гумите си в АО (Audi Original), BMW слага звезда, а Merceds означението MO. Гледайки в бъдещето, г-н Еверц очаква тази тенденция да се засили, като по този начин автомобилните производители ще диференциират предложенията си и чрез използваните специални гуми. В същото време, специалистите на Continental отбелязват, че тези технологии намират приложение и при продуктите в търговската верига и потребителите няма да намерят разлика между оригиналното оборудване и гумите в търговската мрежа.
Продуктите на Continental са успешни и сред американските производители. При тях
германската компанията вече държи около 1/6 от пазара при оригинално оборудване и
вижда още голям потенциал за развитие с оглед на валутните курсове в момента. 2014
беше една много успешна година за Continental като доставчик на оригинално оборудване
и в Азия където бе сключено първото споразумение с китайски производител