Парадокси в транспорта

Парадокси в транспорта

Парадокси в транспорта

Как да намерим най-добрия шофьор, който управлява автобус с пътници по 24 часа в денонощието непрекъснато?

Изобщо не се чудете, ами направо ни се обадате! Офисът на фирма Ваканция ООД е на разположение с конкретно предложение. Ето го и него:

По редовна автобусна линия България – Испания в продължение на 15 години имахме редица неща , които научихме в управлението на транспортна фирма, превоза на хора и най-важното – комуникацията с пътниците. В условията на силна конкуренция в този сектор на пътническите превози завоювахме силно място, вследствие на запълняемостта на превозите с пътници. Това доверие, което ни гласуваха хората и майките с деца, пътуващи с нас се дължи на много труд, постоянство и най-вече любов към професията. Служителите във фирмата по това време бяха на изключително професионално ниво.

Но както винаги в приказките има едно голямо НО. Не всичко е гладко и тук, след поредица от съдебни дела, казуси и много лъжи ще ви представим случая на сагата за един от шофьорите, който съди фирмата , успя да я осъди на две инстанции, но както се казва върховенството на закона си казва думата. Заявяваме най-категорично, че няма да спрем никога да разнищваме случая, да му предоставяне публичност в медиите и да информираме всички колеги, синдикати и институции в нашата страна и чужбина.

Лицето Валентин Симеонов Коларов, шофьор на автобус съди и осъжда фирма Ваканция с решение на СРС по гр. Дело № 59101/2014 за неизплатен извънреден труд в работни дни – 4065,80 лева, извънреден труд в почивни дни – 2049,70 лева, извънреден труд в празнични дни – 283,84 лева и 184,00 за нощен труд. Или общо 6583,33 ведно със законната лихва за периода.

Защото посоченото лице е управлявало по 24 часа автобуса, забележете – БЕЗ ПРЕКЪСВАНЕ и то събота и неделя! Та станаха 48 часа! Това е заявено в исковата молба.

И тъй като автобусите са оборудвани с тахографи, на които се отчита всяко работно време за шофьора, стигаме до най-важното. Всички тахографни шайби за упоменатия период са откраднати от офиса на фирмата от крадеца ВАЛЕНТИН С. КОЛАРОВ! Може би е посъветван за това от адвокат. Но тъй като в съда все пак искат някакви веществени доказателства, въпросните тахошайби се появяват на делото, представени от крадеца и неговия адвокат.

Цитираме парадокс 1 „ Съдът безкритично е приел като доказателства по делото представените от ищеца оригинали на тахографските дискове, но според Закона за автомобилните превози, тахографските шайби /листове/ се съхраняват в оригинал от работодателя, като по делото не било изяснено обстоятелството, защо оригиналните тахографски шайби се намират у ищеца и как ги е придобил, което навежда съмнение, че същите са „манипулирани“. Приетата по делото СТЕ сочи, че е възможно други лица да са управлявали автобусите с тахографските дискове на ищеца.“

Цитираме парадокс 2: „ ..Според исковата молба – 24 часа без прекъсване. Това се опровергава от показанията на ищцовия свидетел Христо Ашков, който заявява, че няма такъв случай един шофьор да кара 24 часа, това няма как да се случи. Като се позовал на чл. 7, ал.4 от Наредбата, съдът е направил неправилен извод като е включил „времето на разположение“ във времето, което е отчел като положен извънреден труд“

Очевидно е, че подумите на двидетеля и негов колега шофьор Христо Ашков има грандиозно разминаване с исковата молба и тезата на свидетеля.

Как да наричаме по-нататък крадеца? Кандидат за ГИНЕС, или вече го е спечелил?

Да обобщим:

  1. Крадецът открадва тахошайби от офиса и ги представя на делото, може би манипулирани за негова изгода
  2. Заявява, че управлява автобус по 24 часа на ден, а събота и неделя по 48 часа непрекъснато

Да отбележим за протокола: към делото има приложени фактури от хотел 4 звезди, в който шофьорите нощуват в Испания ВИНАГИ събота срещу неделя. Но по време на сън крадеца на тахошайби се е качвал в автобуса и е въртял в Испания до сутринта празен, за да може да станат 24 часа пълно шофиране в денонощието.

Казусът на пръв поглед е може би малък, дребен, не заслужаващ внимание. Но не на това мнение е Върховният касационен съд.

С решение № 76 от 17.06.2019г. ВКС ОТМЕНЯ решение на СГС и го връща за повторно разглеждане.

„ отменя РЕШЕНИЕ №6816 от 12.10.2017г., Постановено по гр.д.. 8462/2017г.по описа на Софийски градски съд, в частта, с която е потвърдено решение на Софийски районен съд, с което е осъден „Ваканция“ ООД да плати на ищеца В.С.К. възнаграждение за извънреден труд за пеиода 27.10.2011г. – 30.08.2012г. в размер на 6399,33 лв. И ВРЪЩА делото на друг състав на СГС за повторно разглеждане, съгласно указанията.

Решението е окончателно“

Чули сме, че в действителност съдиите от ВКС са нива над другите си колеги. Не бихме могли да вземем крайно становище.

Но ще си позволим един съвет към съдийското решение на районния и градски съд: Драги съдии, изправете се и стойте прави 24 часа в денонощието на едно място, без да правите нищо / да не говорим за ползване на тоалетна/. След вашия успешен опит го повторете за събота и неделя – да станат 48 часа в изправено положение. Така че, и след това ваче с блага съвест ще легитимирате и 48-часово управление на автобуса от един шофьор. Да не говорим за другите двама шофьори в автобуса. Те сигурно поставят рекорд в играенето на карти – нали не управляват рейса?!

Решението на ВКС възвърна вярата ни и гордостта, че сме българи. С нас пътуваха хиляди наши имигранти. За сега няма да им споделим съдбата.

Затова ОБЕЩАВАМЕ: Тази съдебна сага ще бъде публикувана в печатни издания и медии, ще бъдат информирани всички форуми у нас и по света за случая. И да ви кажем, че твърдо ще защитаваме своята правна позиция до край. Както се полага.

 

Инж. Георги Милошев

Управител

Ваканция ООД

5,071 total views, 64 views today

Сподели:

Оценете тази публикация
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Сродни публикации