MOBILITY PACKAGE 1

Напредък в  правилата за функциониране на Европейския пазар  за автомобилен транспорт

Напредък в  правилата за функциониране на Европейския пазар  за автомобилен транспорт

Европейският парламент (ЕП) успя да преодолее безизходицата по предложенията на Пакет за мобилност 1 и одобри ключови доклади за функционирането на пазара за търговския автомобилен транспорт. Макар и далеч от съвършенство, намерените компромиси позволяват дискусиите да продължат напред. Сега ще се проведат тристранни преговори за по-нататъшно усъвършенстване на тези предложения.

Matthias Maedge, ръководител по  дейностите на IRU в ЕС, заяви: „Този ​​Европейски парламент няма  интерес да позволи на предстоящия екип да започне работа от нулата и това трябва да се спазва. Положителното е, че потенциално ще бъдат избегнати няколко години допълнителна несигурност и разнородни национални решения. Като се има предвид това, възгледите на ЕП не са особено силни и оставят много въпроси без отговор. “

Жалко е за пропуснатата възможност за предоставяне на правила за управление и почивка на автобусния туризъм, а възможността за оценка и коригиране на това положение през следващите две години е просто обещание.

Г-н Maedge добави: „IRU сега ще се ангажира с Европейската комисия, да ускори този процес и да не губи време за намиране на подходящи правила, адаптирани към специфичния характер на туристическия сектор.“

Подкрепата на ЕП за водачите, които получават правото да прекарват редовната си седмична почивка у дома на всеки четири седмици, е добре дошла. По-малко гъвкавост по отношение на намаленото време за седмична почивка обаче би имало обратен ефект.

При зачитане на различията в мненията относно някои детайли, ИРУ изразява съжаление, че важните изменения, които подчертават значението на безопасни и сигурни зони за паркиране на камиони, са отхвърлени. ИРУ призовава законодателите да осигурят по-голяма подкрепа за осезаемо увеличаване броя на безопасни и сигурни зони за паркиране на камиони през следващия законодателен период в мрежата на ЕС.

Европейският сектор за автомобилния транспорт е изправен пред най-острия професионален недостиг на водачи от десетилетия, като 20% от позициите за водачи са незаети. Широката достъпност на безопасни, сигурни и удобни места за паркиране е от първостепенно значение за осигуряване на подходящи условия за работа на професионалните шофьори. Продължаващите преговори за пакет Мобилност 1 не трябва да пренебрегват този факт.

Гласуването наскоро проправя пътя за започване на междуинституционални преговори. IRU ще продължи да работи със законодателите на ЕС за намиране на приложими решения, като се съсредоточи върху приложимостта и изпълнението  на новите правила за търговските превозвачи на товарни и пътнически превози.

Други подобни новини може да прочетете ТУК.

7,070 total views, 9 views today

Сподели:

Оценете тази публикация
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (3 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

Сродни публикации