Европейската седмица за туристически и градски автобуси (ECW) представи своите победители
Туристическият автобус Topclass S 516 HDH на Setra беше голямата звезда по време на последното издание на ECW. Този първокласен продукт от град Улм не само заслужи Голямата награда за туристически автобус за 2015 година на журито, но се отличи като лауреат и в категориите Стил и дизайн и Екология.
Журито реши да не присъжда тази година Голямата награда за автобус, защото по тяхно мнение нито едно превозно средство не предлага допълнителна стойност над онова, което пазарът вече предлага днес.
Журито не взе своите решения относно етикетите и Голямата награда за една нощ. В събота, 10-ти октомври, и в неделя, 11-ти октомври, те инспектираха и преценяваха превозните средства преди да представят своите резултати пред Голямото жури, което определи крайното класиране във вторник, 13-ти октомври, след един последен кръг на инспектиране на превозните средства и продължително обсъждане. Това отне не малко време, но както ни каза Президентът на Busworld и Председател на BAAV Реджи Дешафт преди да започне обсъждането: „1+1 не винаги е 2“.
След Setra, на сцената беше поканена и фирмата Van Hool за да получат Етикета по екология за своя EX17 H с три оси. Журито оцени големите усилия, които са били положени от Van Hool в този сегмент на равнище екология, както и огромния напредък, постигнат от белгийската фирма.
Етикетът за безопасност беше присъден на Volvo 9900, като една от причините за това беше новаторската система за Динамично кормуване Volvo (Volvo Dynamic Steering – VDS). За много от членовете на журито тази система е не просто свойство за безопасност, но и подобрение на комфорта на шофьора. VDS автоматично компенсира за всяка издатина по пътя, поглъща вибрациите и отстранява придърпванията в кормилото. Системата улеснява също така кормуването при ниски и високи скорости. Освен това, кормилото автоматично се връща в центъра, когато шофьорът отпусне своето ръкохващане. Като цяло, шофьорът е значително по-малко уморен след всеки курс, което само по себе си има, разбира се, положително влияние на безопасността по пътя.
Етикетът за комфорт беше връчен на туристическия автобус Lion’s Coach на MAN, специално проектиран за стогодишния юбилей на германския производител. Представиха се много добре в комфорта и на шофьора, и на пътниците, и на гида.
В категорията на градските автобуси не бяха връчени етикети за дизайн и безопасност. Разбира се, всички участващи автобуси бяха оборудвани с модерна технология, но освен това, нищо не ги отличаваше достатъчно от техните конкуренти.
Що се отнася до комфорта, Citiport на Isuzu наистина впечатли журито. Затова те спечелиха Етикета за комфорт и ергономия.
За Етикета по екология журито не можа да реши между двата електрически автобуса на BYD и на Ebusco. По тази причина то присъди етикет и на двете фирми.
След тестовете на превозните средства ECW присъжда етикети за иновация и на други продукти, които участват в изложението. На това издание пет етикета за иновация за 2015 година бяха връчени на:
Динамично кормуване Volvo (Volvo Dynamic Steering) на Volvo Buses,
Откриването на сънливост Ario (Ario Drowsiness Detection) на DTS,
Системата Babylon на Integrabus,
Топлинната помпа UL700 за CO2 на Konvekta и
Електрическата кормилна помпа на Magna.
Тези продукти се считат за иновации на Busworld в Кортрийк през 2015 година.
Екип на списание Автобуси и микробуси присъства на награждаването.