Интервюта с победителите от Национално състезание Най-добър шофьор на годината

Победителят:

  Ангел Миланов от Юнион Ивкони

p1070200_sm.jpgТой е на двадесет и девет години. Женен, баща на две момиченца и е учил в музикална паралелека в Димитроврад , където е роден. Любовта му към автомобилите го насочва към шофьорската професия.

Шанс да работи като автобусен шофьор на международна линия за първи път му дава госпожа Нели Георгиева от автобусна фирма Метро София. Тогава той е бил най- младия шофьор във фирмата и решението да го наемат е носело големи рискове,но Ангел оправдава доверието. 

 

 

 

  Поздравления за победата. Очаквахте ли я?

 Да, бях сигурен в себе си. Миналата година участвах, но не можах да се класирам и се зарекох следващата непременно да го направя и успях. Доволен съм и съм много радостен. Опита ми от миналата година ми показа, че независимо от факта, че това което днес трябваше да направим е част от нашата  работа, без подготовка не може да се спечели състезанието. Наблегнах на новостостите, на промрените в законите и европейските изисквания.

 Според вас фирмата, на която сте представител заинтересована ли е и по какъв начин , ако е, за подготовката и повишаване квалификацията на шофьорите?

Всеки от нас, който има желание да се развива е подкрепен от фирмата. Ние нямаме нито време , нито възможност да следим новостите в нашата професия. Това го правят хората от фирмата – те ни уведомяват редовно за предстоящи курсове за повишаване на квалификацията, подтикват ни и настояват да участваме в тях, а за тези, които са задължителни ни подкрепят и финансово.

Разкажете ни малко за вашата пряка работа. Какво е вашето впечатление за мястото на автобусния транспорт? Има ли той бъдеще?

Аз съм шофьор по международна линия  София – Лагош, Португалия. Линията е четири пъти седмично. Аз пътувам един път в седмицата и имам наблюдения.. Работя в Юнион Ивкони от три  години, а в международния транспорт съм от почти седем и не мисля, че интересът към  автобусния транспорт е намалял. Има достатъчно пътници, но са на приливи и отливи. Не мисля, че причината е в избора  на вида транспорт. Автобусния транспорт според мен,   определено все още  е най- предпочитан.

Какво е мнението ви за подобен род състезания?

 Мисля, че са изключително полезни и бих желал да кажа на моите колеги да участват. Няма нищо страшно, това все пак е част от нашата работа.

Искам специално да благодаря на г-н Кирил Георгиев, който ме назначи във фирма Ивкони. Искам да знае, че миналата година му обещах да спечеля това състезание и не можах, но тази година посвещавам тази първа награда на него. 

 

Васил Чалаканов от Ваканция ООД


За първи път шофьор на фирма Ваканция печели второ място в това престижно състезание. Поздравявам ви. На какво се дължи това?

Благодаря. За първи път участвам в подобно състезание.От една страна това се дължи на опита, който имам, а от друга на подкрепата от фирмата. Макар и от скоро да съм във „Ваканция“, ръководството ми гласува доверие да представя фирмата в тази престижна надпревара. Аз съм доволен. Надявам се и те да са доволни.

Как се става добър автобусен шофьор?

Мога да кажа за себе си – с любов. Аз съм от Пазарджик и живея там. Завършил съм техникум по строителство. Но съм отраснал с автобусите. Баща ми е дългогогидишен  автобусеен  шофьор и аз непрекъснато съм бил до него. Като малък ме е вземал с него, а като по- голям съм му помагал в гаража. И така.  Изкарах курсовете за водач  – първо за категория Б, после С, докато стигна и до автобусите. Сега съм на 28 години и мога определено  да кажа – тази работа е точно за мен. Обичам да пътувам, да общувам с хората. Пътувам по редовната автобусна линия София – Валенсия и работата ми като шофьор на международна линия напълно ме удовлетворява.

Последните години станаха много тежки катастрофи с автобуси. Какво се прави във вашата фирма по безопасността на движението?

Във Ваканция се гледа много сериозно и отговорно по въпроса. На първо място редовно се следи за техническата изправност на автобусите. Когато пристигнат от път, задължително минават преглед за състоянието и ако има някъкъв проблем, веднага се отстранява. На второ място се следи много стриктно графика на шофьорите да е съобразен с изискванията за необходимите почивки.

И не на последно място -всички колеги са добри и опитни шофьори, от които ние младите има какво да научим.

Какво ще пожелаете на нашето списание?

Честно да си призная, не познавам много добре списанието, но тази негова инициатива е чудесна. Мисля, че е необходима и полезна и трябва още повече фирми да се включат в състезанието със свои представители. Ще пожелая на списанието още повече читатели. Аз ще съм първият му нов читател

 

Георги Бойчев от Юнион Ивкони 

Спечелихте 3-то място в днешното състезание. Доволен ли сте от класирането?

 Да. Доволен съм. Мисля, че класирането беше справедливо, впредвид на показаните резултати. Класирах се на първо място на кормуването, но явно това не беше достатъчно. Аз разчитах на опита, който имах и не бях достатъчно подготвен за теста.

Какво е отношението към младите шофьори във вашата фирма?

Във фирмата работят много млади хора. Дава им се шанс и поле за изява.

Когато започнах да работя във фирмата бях на 21 години и към мен подходиха с голямо доверие. Естествено преценяват се качествата.

Има изпит при назначаването, после се следи работата и развитието им. Държи се на приемствеността. Непрекъснато контактуваме с колегите с по- голям опит. Вземаме, както се казва  от опита на старите шофьори.

В момента карам по международна линия, но съм карал и по вътрешни линии. И винаги съм се стремял да достигна до уменията на най- добрите. В момента уча Стопанско управление , но смятам и в бъдеще да остана в автобусния бранш. Тук съм от 5 години, научих много неща, познавам много хора и сматам и като завърша тук да се развивам.

Бихте ли ни споделили нещо в личен план?

Не съм женен. Имам приятелка, колежка от института. Нямаше я днес на състезанието, защото беше на лекции, но ме подкрепя във всички мои начинания.

Бихте ли пожелали нещо на списание „Автобуси и микробуси“?

Поздравявам екипа на списанието за  чудесната инициатива, която реализират заедно с Българска федерация за пътнически транспорт. Такова състезание е много необходимо  и полезно и седем годиното му провеждане показва това. Пожелавам на списанието да се развива и все така да бъде източник на всичко ново и важно за  автобусния бранш. Бих препоръчл да има по-голяма реклама и по от рано да се информират фирмите, за да има повече участници и по-силна конкуренция.

 

 

 

 

 

4,792 total views, 4 views today

Сподели:

Оценете тази публикация
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 532 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Сродни публикации