БЮЛЕТИН ЗА НОВИНИ ОТ BUSWORLD

БЮЛЕТИН ЗА НОВИНИ ОТ BUSWORLD

МНОГО СВЕТОВНИ ПРЕМИЕРИ НА
BUSWORLD В КОРТИЙК

Най-голямото изложение в света за градски и туристически автобуси ще се проведе от 18-ти до 23-ти октомври в Кортрийк. Миек Глорийо, директор на Busworld в Кортрийк, съобщава, че всички щандове вече са резервирани и че на това издание на изложението ще участват над 300 изложителя.

Производителите на превозни средства и доставчиците на компоненти винаги се опитват да представят за първи път нсвоите най-нови продукти и услуги на Busworld в Кортрийк, защото това им дава най-добра видимост пред международните посетители и пред медиите от бранша.

Можем да очакваме много нови градски и туристически автобуси по време на Busworld в Кортрийк, защото стандартите за емисии  от двигатели Euro 6 стават задължителни в Европейския съюз от януари 2014 г. Позволените емисии, които дизеловите двигатели изпускат, падаха стъпка по стъпка, като се започне от първото въвеждане на горни граници за емисии преди 20 години. Днес те са незначителни. Падането на емисиите беше подпомогнато и от въвеждането на дизелово гориво с ултра ниско ниво на сярата в целия Европейски съюз и в много други развити страни.

През последните няколко месеца производителите разкриват нови Euro 6 продукти. Новите горни граници на емисиите се постигат по различни начини — най-вече чрез комбинация от Рециркулация на отработил газ (EGR) и Селективна каталитична редукция (SCR) плюс филтри за отработилия газ. Има обаче някои двигатели, най-вече на Iveco Bus, които задоволяват Evro 6 само с помощта на SCR и филтри.

Една от най-забележителните особености на двигателите Euro 6 е удивително ниският шум, който е характерен за тях. Това е особено добре дошло за пътници в туристически и експресни автобуси, които пътуват на дълги разстояния, но това е много полезно и при градските автобуси, и то не само за шофьорите и за пътниците, но също и за хората, които живеят и работят близо до автобусни маршрути. Това ще направи концепцията за Бърз автобусен транзит по-приемлива и ще бъде истинска алтернатива на трамвая при много по-ниски капиталови и инфраструктурни разходи.

В ранните дни на разработване на двигателите Euro 6 имаше страхове, че не само цената ще е по-висока поради по-голямата техническа сложност, но че ще има и неблагоприятен ефект върху потреблението на гориво. Производителите трябваше да понесат твърде високи разходи за развойна дейност и тези разходи трябваше да бъдат възстановявани. За щастие, има добри новини от фронта на потреблението на гориво.

През месец октомври миналата година Daimler Buses извършиха обстойни изпитания на превозните средства по Euro 5 и Euro 6 при реални работни условия и под независим надзор. Два градски автобуса Citaro с различни Euro 5 двигатели и ново поколение Citaro с Euro 6 двигател бяха тествани чрез изминаване на 1400 км по един и същ маршрут в германския град Висбаден и при идентични сравнителни условия, включително трансмисии, гуми и крайни предавателни съотношения. В края на обстойните тестове потреблението на гориво при Euro 6 Citaro беше с 8,5 процента по-ниско в сравнение с двата Euro 5 модела.

При един втори тест два туристически автобуси Setra с двигатели Euro 5 и Euro 6 бяха карани 7000 км по фиксиран маршрут върху мрежата от аутобани. И двата автобуса бяха напълно натоварени до 18 тона брутно тегло и имаха същите показатели на мощността, гуми и крайни предавателни съотношения. Моделът с Euro 6 демонстрира по един убедителен начин подобрение в потреблението на гориво от 8,2 процента спрямо модела с Euro 5.

Тези резултати дават на  Daimler Buses увереност, че операторите ще възстановят по-високата цена на превозните средства с Euro 6 в първите няколко години от живота на съответното превозно средство благодарение на пестенето от по-ниско потребление на гориво. След това операторите ще имат бонус от по-ниските си разходи за гориво през целия останал полезен живот на превозното средство.

Клиентите вече осъзнават фактите. Хартмут Шик, главен директор на Daimler Buses, каза неотдавна, че очаква до края на 2013 г. около 1750 градски и туристически автобуси с Euro 6, произведени от неговата фирма, да работят за европейски клиенти преди Euro 6 да е станал задължителен.

Двигателите Euro 6 ще са полезни и при хибридните движещи системи. Същите все още се рафинират с характеристики, които правят превозните средства способни да работят в изцяло електрически режим когато се приближават или се отдалечават от автобусни спирки. Постигат се още по-големи икономии от по-ниското потребление на гориво. Неотдавна от Volvo пуснаха три plug-in хибридни автобуса в град Готенбург, където е главното седалище на фирмата. Тези автобуси бързо се зареждат с ток във всеки край на маршрута и могат да се движат в изцяло електрически режим в части на града, които по-рано бяха недостъпни за обикновените дизелови автобуси. Дори има планове по един от маршрутите да има автобусна спирка, разположена във вътрешността на един супермаркет!

Някои хора мислят, че хибридите са само един етап по пътя към изцяло електрическите автобуси. Понастоящем главното ограничение идва от максималния пробег, който може да се постигне от един батериен пакет. Отговорът идва под формата на различни форми на бързо зареждане с ток — или във всеки край на маршрут, или на спирки с оживено движение по пътя. Съществуват различни решения, като  например индуктивното зареждане, при което даден автобус може  да получи бързо повишаване на тока от плоча на повърхността на пътя или от кабели под нея. При други системи се използва зареждане от надземно разположени точки и чяст от тази технология вероятно ще стане публично достояние по време на Busworld в Кортрийк.

Някои от най-важните производители на компоненти вече могат да предлагат оборудване, което се управлява електрически, като например: отоплителни и вентилационни системи, силови оси, врати  и помпи на хидравликата. И докато същите допринасят за намаляването

на шума, те изискват подаване на ток от батериите. Това ще доведе до по-голямо търсене на бързо зареждащи системи.Туристическите автобуси вероятно ще продължат да използват дизелово гориво още много години. При повечето модели Euro 6 ще бъде предизвикателство, защото ще се изискват по-големи и по-тежки охлаждащи системи. Допълнителните системи за безопасност ще станат задължителни и затова дизайнерите са изправени пред предизвикателството да се придържат в рамките на максималните позволени брутни тегла на ос.Още една силна тенденция в бранша през последните години е бързият растеж на електронните системи. Всички производители, а също и много специализирани доставчици, могат да предлагат диагностични системи, които следят работата на превозното средство и на шофьора.Широко се използват интелигентни билетни системи. Клиентите вече очакват и бордови услуги като wi-fi. Тези и много други новости ще могат да се видят на Busworld в Кортрийк.

 

BUSWORLD ОТИВА В
КОЛУМБИЯ

Busworld подписа договори да организира първото изложение Busworld Columbia в Богота, столицата на южно-американското страна, от 29-ти до 31-ви май 2014 г.

Колумбия е четвъртата по големина страна в Южна Америка с население от 47 милиона души. Граничи с Панама, Венецуела, Бразилия, Перу и Еквадор, а също така има брегови линии с Карибско море и Тихия океан.

В столицата Богота, която е разположена върху обширна равнина на надморска височина от 2600 метра, живеят осем милиона души. При такава височина, разположеният непосредствено на север от екватора град се радва през цялата година на умерени температури.

Богота притежава една от най-модерните и ефикасни системи за обществен транспорт в света, основани на автобуси. В края на 90-те години на ХХ век градските власти са много загрижени от високите равнища на задръстване и затова решават да изградят бърза автобусна транзитна система. Първият маршрут от такава система е пуснат в действие през декември 2000 г. Той се състои от запазени платна в средата на широка магистрала. Пътниците могат да се качват и да слизат от автобуси с голям капацитет като използват централно разположени спирки с платформи, които са на едно ниво с пода на автобусите. Използват се две платна въввсяка посока, като едното е за автобуси, които спират на всяка спирка, а другото е за експресни превозни средства.

Системата се оказва твърде успешна. През следващите години се добавят нови маршрути и по такъв начин към края на миналата година системата разполагаше с единадесет маршрута, покриващи общо 87 км. В момента се добавят още маршрути.

Мрежата е позната с името „ТрансМиленио“ и се обслужва от комбинация от съчленени и двойно съчленени превозни средства. Всеки ден се използват около  1500 превозни средства, които осигуряват много често обслужване.

Системата „ТрансМиленио“ се използва и от по-малки автобуси, които предлагат бързи връзки за пътниците и помагат да се намалят задръстванията в центъра на града.

Допълнителни подробности за Busworld Columbia ще бъдат съобщени в следващите издания на този  бюлетин за новини.

 

 

BUSWORLD В ТУРЦИЯ ПРЕЗ АПРИЛ
2014 ГОДИНА

 

Следващото издание на Busworld Турция ще се проведе от 24-ти до 27-ми април 2014 г. в Истанбул, в изложбения център близо до международното летище „Ататюрк“

Турция и нейната автобусна индустрия стават все по-важни. Има няколко големи производителя, които взети заедно предлагат пълна гама градски и туристически автобуси, като се започне от минибуси и съчленените градски автобуси и се стигне до широко обхватна селекциа от туристически автобуси. Те са изцяло подпомагани от голям брой доставчици, които са способни да произведат почти всеки компонент, който е необходим за градските и за туристическите автобуси. В работата си те се придължат към високи стандарти и се възползват от конкурентно ниските разходи за работна ръка и добре образованите и сръчни служители.

Турската икономика продължава да демонстрира добри показатели за развитие, а Истанбул продължава да се разширява. Правителството одобри построяването на трети мост през Босфора, северно от двата съществуващи моста и близо до Черно море. Това се прави с надеждата, че така ще се намали международния трафик на дълги разстояния, който сега минава през центъра на града.

За своите пътувания на дълги разстояния гражданите на Турция много разчитат на експресните транспортни услуги с туристическите автобуси, които свързват всички части на тази голяма страна.

Главната автогара за туристически автобуси в Истанбул е Отогар. Тя е една от най-големите и най-оживени автогари в света. Построена е на три нива, които са пряко свързани със системата на метрото,  преминаваща през средното ниво.

Истанбул е финансов, културен и търговски център. Посетителите идват на Busworld Турция от много съседни страни. Редовно се изнасят градски и туристически автобуси в над 70 страни в Европа, Близкия Изток, Северна Африка и Централна Азия.

В бъдещите издания на този новинарски бюлетин ще има още новини за Busworld Турция.

 

НОВИЯТ
SETRA TOPCLASS

Една от премиерите и един от най-ярките експонати на Busworld в Кортрийк ще е новият Setra TopClass 500. Фирмата Daimler Buses разкрива тази важна нова серия от модели на етапи! Има три модела с дължини от 12,5, 13,3 и 14,2 метра, като всеки от тях е на три оси и всички имат обща височина от 3,88 метра. Стандартния силов агрегат е двигател според Euro 6, като има възможност за избор между 470 и 502 bhp (350 или 375 kW).

До този момент фирмата е направила публично достояние само екстериора на новия модел. Повече от очевидно е, че става дума за модел Setra, но предният изглед е по-закръглен и по-аеродинамичен.

Името „Setra” ясно изпъква върху полирана метална полоса под предното стъкло. Отличителната стилна полоса „La Linea” се извива нагоре между колоните B и C от всяка страна. Елементът с ярък цвят продължава над страничния прозорец, като завършва като светещо тяло във формата на стрела.

Според  Setra, коефициентът на челно съпротивление е само 0,33, което би дало значителен принос за икономия на гориво. Освен това, новата конструкция е със 150 кг по-лека от преди, но при все това е даже по-здрава.

Информирани сме, че има много нови и вълнуващи особености в интериора, но ще трябва да чакаме за повече подробности до следващия етап от пускането на пазара! Въпреки това, може да сте сигурни, че всеки ще може да види и оцени цялото превозно средство по време на изложението на Busworld в Кортрийк.

 

ФОРУМ ЗА ОБСЪЖДАНЕ
НА ТУРИСТИЧЕСКИТЕ АВТОБУСИ НА BUSWORLD

Една от най-важните конференции по време на Busworld в Кортрийк ще се проведе на 17-ти октомври, когато Европейският форум за градски и туристически автобуси обсъжда сегашния и бъдещия принос на груповия туризъм с туристическите автобуси в полза на възрастните граждани и за извънсезонните пътувания в Европа и отвъд . Ще бъде организиран от Международния съюз за пътен транспорт (IRU) в сътрудничество с Международната организация за социален туризъм (ISTO), Европейската асоциация на туроператорите (ETOA) и Белгийската федерация на операторите на градски и туристически автобуси (FBAA).

От Busworld очакват, че към обсъждането ще се присъединят около 250 представители от индустрията на пътуванията и туризма, членове на Европейския парламент, национални компетентни органи, длъжностни лица от Европейската комисия, производители на градски и туристически автобуси, изследователи и специализирани журналисти от целия свят.

Ив Манаер, президент на Съвета за пътнически транспорт на IRU и деректор на FBAA, каза: „Извънсезонният туризъм както и туризмът на възрастни хора са критично важни пазарни сегменти, които са действително признавани от европейския сектор на градските и туристически автобуси. Ние вече предоставяме инклузивни мобилни услуги за тези клиенти, но трябва да направим повече в това отношение, за да реализираме изцяло нашия потенциал.

Усилията на Европейския парламент и на Комисията за още по-голямо разширяване на възможностите  на възрастните граждани да пътуват в Европа извън сезона са добре дошли, разбира се.

При все това, задължително е специфичните изисквания на сектора на градските и туристически автобуси на европейско, национално и местно ниво, както са изложени от Групата на високо равнище за интелигентно придвижване, да бъдат взети под внимание, за да се осигури усиленото пътуване на възрастни граждани да допринася за съвместната цел да се удвои употребата на градски и туристически автобуси до 2025 г.“

По време на форума ще бъдат организирани два панела, на които дебатите ще се съсредоточават върху пазарния потенциал и пазарните възможности в сегментите на възрастните граждани и на извън-сезонните пътувания съответно, както и върху практическите предизвикателства и средствата за привличане на повече клиенти на борда на туристическите автобуси.

Можете да си резервирате място на Форума сега на адрес: press@iru.org

 

 

 

 

 

ОБНОВЕНАТА ФИРМА GÖPPEL
НА ИЗЛОЖЕНИЕТО BUSWORLD

Отдавна известният немски производител Göppel ще участва на Busworld в Кортрийк с два нови модела. Голямата руска инженерна компания Кировски завод придоби Göppel през март 2013 г., като запази мениджърското тяло и средния размер на фирмената структура. Амбициозните нови собственици осигуриха финансова стабилност и планират да извършват реклама на превозните средства на Göppel в Русия и в други международни пазари. Изложението на Busworld в Кортрийк ще бъде идеалната платформа за една такава стратегия.

От Göppel ще покажат новия си съчленен автобуси go4city19 и стандартен 12-метров градски автобус с три врати go4city12. Последният модел може да работи или самостоятелно или влачейки ремарке за пътници с нисък под. Новото съчленено превозно средство има 65 места за сядане и допълнително пространство за 96 правостоящи пътници. То ползва и предимсттвата на новата къса единица за съчленяване Hübner, която предоставя допълнително интериорно пространство. И двата автобуса ще използват двигатели на DAF.

 

ВЪЗДУШЕН „ПРОБИВ“
НА MGM!

Помолихме бъдещите изложители на Busworld в Кортрийк да ни предоставят новини и продължаваме да очакваме  още новини за следващото издание на Бюлетина преди Busworld.

Американската компания MGM Brakes ни съобщи за нова електронна диагностична система за мониторинг на спирачките и за предизвестяване на неизправности за превозни средства с въздушни спирачки. От фирмата признават, че е практически невъзможно визуалното инспектиране на въздушните дискови спирачки. Разработили са Инфрачервена оптична

сензорна система за мониторинг на точността на пръта под натиск на вътрешната задвижка докато прътът с топчест край под натиск с пружина следи правилния контакт и движение на рамото на лоста на дебеломера при всяко прилагане и освобождаване на спирачките.

Това осигурява съобщаване и регистриране на неизправностите в спирачките в реално време и осигурява реална специфична информация при всяко прилагане и освобождаване на спрачките.

Въпреки че въздушните спирачни системи са с добра надеждност, те могат да страдат от клапанни проблеми, лед във въздушната система, неизправности на задвижката, нарушени въздушни линии,  неизправни спирачни накладки,  неизправности във вътрешната регулировка и др.

Системата на MGM проверява и удостоверява точността на настройката на спирачките, особено след инсталирането на нови накладки и друга поддръжка на колесния край . Фирмата MGM Brakes вярва, че тяхната нова система e*/STROKE е критично важна за правилната работа и добрите работни показатели на спирачките при всяка намеса на напреднали технологии от рода на ABS, тяговия контрол, Контрола на стабилността на превозното средство и Избягването на сблъсквания.

За да научите повече, посетете MGM Brakes на изложението Busworld в Кортрийк.

 

ПРЕС-СЪОБЩЕНИЯ

Екипът на Busworld напредва с подготовката за Busworld в Кортрийк. Искаме да привлечем колкото е възможно повече посетители и затова ще увеличаваме нашите маркетинг дейности.

Ще поднасяме колкото може повече предварителни новини на сайта на Busworld в Интернет, в новинарските ни бюлетини, в преките ни комуникации с търговската преса и като използваме нашата огромна глобална база данни за специалисти в този бранш, която сме изградили в течение на много години.

Молим да пращате вашите прес-съобщения преди Busworld на Инге Бюйтаер на адрес inge@busworld.org, за да могат да бъдат публикувани в прес-секцията на нашия Интернет сайт. Точният линк е: http://kortrijk.busworld.org/news/press/exhibitors#start

Благодарим Ви много!

632 total views, 4 views today

Сродни публикации

Вашият коментар