СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ между USAuber и BGтакком

СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ между USAuber и BGтакком
(или ЗАДОЧЕН телевизионен диспут)

от д.т.н. инж. Кирил Ризов, председател на СНЦ „СЪЮЗ ТАКСИ”
относно забраната на Uber X на територията на Република България
(в помощ на МЕДИИТЕ и ИНСТИТУЦИИТЕ на тази територия)

Ако откроим ПРИЛИКИТЕ и РАЗЛИКИТЕ между въпросната американска компания, експлоатираща на наша територия мобилното приложение UberX и коя да е от големите български таксиметрови компании, базирани в столицата, където „работят” и американците, най-добре ще видим ЗАКОНОНАРУШЕНИЯТА на последните – ОСНОВАНИЕ за ТЯХНАТА ЗАБРАНА на ТЕРИТОРИЯТА на РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

В кое да е TV-предаване се канят изразяващите различни страни на един и същи проблем. Ако представителят на една от страните е ЗАКОНОНАРУШИТЕЛ, то той бяга, както дявола от тамяна, от въпросното предаване, поради което ще Ви направим участници в „задочен диспут” посредством настоящия сравнителен анализ.
За краткост по-надолу вместо USAuber (или американската компания, регистрирала в Агенцията по вписвания две дъщерни дружества, експлоатиращи мобилното приложение UberX) ще използваме еднобуквото съкращение „А”. Съответно по-надолу вместо BGтакком (или сравнима по големина с въпросните дъщерни дружества българска таксиметрова компания с регистрация в Агенцията по вписвания) ще използваме еднобуквото съкращение „Б”.
Първото нещо, което прави впечатление е, че „А” и „Б” са български търговци (от малкото прилики).
Второто нещо, което прави впечатление е, че „А” няма, а „Б” има РАЗРЕШЕНИЕ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ДЕЙНОСТТА превоз на пътници срещу заплащане от пункт А до пункт Б. Само това, само по себе си, е основание за нейната ЗАБРАНА! Иначе кой й пречи да се регистрира като ПРЕВОЗВАЧ с подаване на изискуемите документи на оторизираното място? Ама те извършвали СПОДЕЛЕНО ПЪТУВАНЕ! Ами наричайте превозването на пътници от пункт А до пункт Б както намерите за добре: споделено пътуване, вълнуващо преживяване и т.н. (някой да Ви пречи да използвате българските думи както Ви е угодно?)
Третото нещо, което прави впечатление е, че „А” и „Б” извършват въпросната дейност главно с НАЕТИ АВТОМОБИЛИ на български граждани и фирми, за които „А” използват понятието ДОСТАВЧИЦИ НА ТРАНСПОРТНИ УСЛУГИ, а „Б” използват понятието ВОДАЧИ (дрън-дрън ярина). Разликите идват от това, че „А” наема автомобили
С ПРОИЗВОЛЕН ЦВЯТ, в противоречие със законодателството (което само по себе си е основание за нейната ЗАБРАНА), а „Б” – С ЖЪЛТ ЦВЯТ (по изключение ЗЕЛЕН ЦВЯТ за хибридните автомобили). Всеки автомобил трябва да отговаря на куп ИЗИСКВАНИЯ , за да получи индивидуално РАЗРЕШИТЕЛНО от съответната община за извършване на разглежданата дейност на нейна територия, с което „А” не се съобразява, което само по себе си е основание за нейната ЗАБРАНА! Както при „А”, така и при „Б”, автомобилът, собственикът и ДАНЪЧНО ЗАДЪЛЖЕНОТО ЛИЦЕ (ДЗЛ) са обвързани от съответни договорни отношения, но както при „А”, така и при „Б” няма гаранция за плащането на ДАНЪЦИ И ОСИГУРОВКИ. Все пак при „Б” остава следа за прилагането на санкции впоследствие, а при „А” е само по себе си основание за нейната ЗАБРАНА!
Четвъртото нещо, което прави впечатление е, че при „А” не се прилагат в пълнота ИЗИСКВАНИЯТА за ВОДАЧ НА ЛЕК АВТОМОБИЛ, което само по себе си е основание за нейната ЗАБРАНА!
А изискванията, извън РЕГЛАМЕНТИТЕ, за сигурност на КЛИЕНТИТЕ и на ВОДАЧИТЕ? В една от държавите по света, където се беше установила „А” – водачът ИЗНАСИЛИ КЛИЕНКАТА! А ако клиентът ОТРЕЖЕ ЗА ПО-БЪРЗО ПРЪСТА НА ВОДАЧА, ЗА ДА СЕ СДОБИЕ С ПРЪСТЕНА МУ или ИЗХВЪРЛИ ВОДАЧА, ЗА ДА ИЗВЪРШИ С АВТОМОБИЛА МУ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ? Нали и при „Б” имахме такива случаи до вземане на съответните мерки за сигурност! Нима има държава, която може да остане безразлична към СИГУРНОСТТА както на КЛИЕНТА така и на ВОДАЧА? Това е само по себе си основание за ЗАБРАНА на „А”!
ПЛАТЕНИТЕ КЛАКЬОРИ на „А” тръбят: стига толкова РЕГУЛАЦИЯ!
С това първо оправдават НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНАТА ДЕЙНОСТ на „А”, и второ казват, че им е безразлична сигурността на КЛИЕНТИТЕ и на ВОДАЧИТЕ! Същите тръбят: ИНОВАЦИЯ, КАЧЕСТВО, НАПРЕДНИЧАВОСТ, съотнасяйки го към „А”, и омерзявайки „Б”! Тук е мястото да покажем, че не при „А”, а при „Б” е в повече всичкото това:
1/ „А” предлага САМО И ЕДИНСТВЕНО МОБИЛНО ПРИЛОЖЕНИЕ, което предлага и всяка голяма „Б”. Последната предлага в повече: диспечерски пункт; бюро за оплаквания; бюро за изгубени вещи; плащане с ваучери; система за сигурност на клиентите и водачите; магазини и складове с намаление до 30%; сервизи с намаление до 50%; карти за намаление на горивата до 10%; инспектори за non-stop контрол на автомобилите и шофьорите; медицински пункт; „вие пиете, ние караме”; „доставки на покупки на адрес”; възможност за превоз на инвалиди или на повече багаж и т.н. Това не пречи на клакьорите да въздишат само по UberX мобилното приложение, което е нито повече, нито по-малко от СОФТУЕРНА ИГРАЧКА, с подобна на която вече и дори в повече разполага и всяка голяма „Б”: как изглеждат автомобила и шофьора; система за оценяване работата на шофьора; до къде е стигнал поръчания автомобил; автоматично включване на навигацията с приемането на адреса от шофьора и т.н.
2/ „А” и „Б” разполагат с автомобили от среден и по-висок клас, а „Б” и с такива от по-нисък клас (както за всеки влак, така и за всеки клас автомобили си има пътници). В списъка с автомобили на най-големите „Б” от години няма автомобили от по-ниския клас. Изискванията и контролът за външния и вътрешния вид на автомобилите при „Б” е денонощен за разлика от „А”. Автомобилите на „Б” минават два пъти годишно на ГТП, а всеки месец на периодичен тех.контрол и имат застраховка на местата в автомобила. Звучи БЕЗУМНО клакьорското злословене, че в автомобилите на „Б” миришело на „повръщано”, сякаш пияния клиент избира в кой автомобил да направи безобразието. Истината е , че автомобилите на „Б” са винаги чисти отвън и ухаят прекрасно отвътре, привличайки с безупречната си чистота. Уж автомобилите на „А” возели по-евтино, а то почти винаги еднакво или дори по-скъпо, защото към ограничаването на тарифите и таксите ОТГОРЕ се добави и това ОТДОЛУ по общини. Знаело се колко ще струва курса при „А”, докато това при „Б” се знаеше от преди появата на „А”. Всяка по-голяма „Б” намалява годините за експлоатация на своите автомобили, в сравнение с „А”. Докато в „А” автомобилите не смеят да се обозначат с дори едно миниатюрно стикерче (нали са незаконни), автомобилите на „Б” са с нарастващ брой стикери и вече светлини за ИДЕНТИФИКАЦИЯ, така щото в тъмната част на денонощието (и не само) приличат на КОСМИЧЕСКИ КОРАБИ. Колкото е по-голяма „Б” с толкова по-голям собствен автосервиз разполага, което облекчава във всяко отношение поддръжката на автомобилите. Последните са с апарати с фискална памет, за разлика от тези на „А”, т.е. повече пари остават в ДЗЛ на автомобила, докато паричните потоци в „А” са към банковата й сметка – малко или повече „робска” работа.
3/ Шофьорите на „Б” са в пъти по-добри от тези на „А” (изключая първите дни и месец на „А”, когато там преобладаваха шофьорите от „Б” със собствените си автомобили) както в професионално така и във всяко друго отношение. Оставайки с шофьори, които работят на повече от едно място, и вече без шофьорите от „Б”, „А” върви към момента на собственото си ГЪТВАНЕ. Не случайно инвестират в разработката на АВТОМОБИЛИ БЕЗ ШОФЬОРИ, т.к. главният им проблем са ШОФЬОРИТЕ: текучество, текучество и пак текучество. И това са шофьорите, които не познават добре населеното място, нямат квалификацията на ВОДАЧИ, не се проверяват периодично за ПСИХОЛОГИЧЕСКА ГОДНОСТ. А според клакьорите са ПРЕКРАСНИ! Да, ама не! Вярното е само това, че и в „А” и в „Б” шофьорите винаги са изкъпани и ухаят приятно така както и вътрешността на купето на техния автомобил! При шофьорите на „Б” се забелязва и друга тенденция – униформата, т.е. появяват се, а след това се увеличават елементите на фирмената униформа!
4/ При автомобилите на „Б” (нали са законни) се експериментира с нови принципи на работа: „НИТО ЛИЗИНГ, НИТО АРЕНДА, А ЛИЗИНГ ЧРЕЗ АРЕНДА”, „БЪРЗА ПОМОЩ”, „ФОРМУЛА 1”, „ДОБЪР СОБСТВЕНИК, ДОБЪР СТОПАНИН” – иновацията и качеството са тук напук на клакьорите! Вътрешната конкуренция между фирмите от тип „Б” е мотора на нарастващите им възможности и самоусъвършенстване, което ще ГЪТНЕ „А”, ако до тогава не се е САМОГЪТНАЛА (визираме застинала картина на усилиятя на ИНСТИТУЦИИТЕ да я ЗАБРАНЯТ)!

СЛЕД ВСИЧКО КАЗАНО ДО ТУК Е ИНТЕРЕСНО ДА СЕ ВИДИ ДО КОГА МЕДИИТЕ ЩЕ СЕ ОБОГАТЯВАТ ОТ РЕКЛАМА НА ЗАКОНОНАРУШИТЕЛ, А ИНСТИТУЦИИТЕ ЩЕ ПАСУВАТ СЪС ЗАБРАНАТА МУ?

ДАНО „САМОИНТЕРВЮТО” И „ЗАДОЧНИЯТ ДИСПУТ” ДА ПОМОГНАТ!

ИНАЧЕ ТАКСИМЕТРОВИТЕ ШОФЬОРИ СА В ГОТОВНОСТ…

282 total views, 2 views today

Сродни публикации

Вашият коментар